Saturday, March 27, 2010

TERAPI RENANG 2010


Tahun 2010 telah pun menjengah bulan March. Bagi kelas pendidikan khas Sk Kg Jawa, kami tidak terlepas untuk merancang pelbagai aktiviti untuk anak-anak murid kami ini. Bagi aktiviti yang telah pun mendapat persetujuan dari kelab ibu bapa dan guru pendidikan khas ialah Terapi Renang. Acara ini telah pun menjadi acara wajib untuk kanak-kanak ini, ia telah pun tersenarai didalam takwim pendidikan khas SK Kg Jawa. Aktiviti Terapi Renang ini dijalankan di Taman Belia Pulau Pinang.

Terapi Renang ini akan dijalankan sebanyak 8 sesi, sehingga bulan oktober pada minggu ketiga setiap bulan. Keriangan jelas terpancar di wajah anak-anak ini sehinggakan ada yang sanggup datang kesekolah walaupun sakit. Kami merasakan satu perubahan yang ketara dimana setalah kan menjalankan aktiviti ini, anak-anak ini lebih aktif dalam bersosial, dapat memberi keyakinan kepada mereka tentang dunia luar dan sebagainya. Bagi kami matlamat yang ingin kami capai, boleh dikatakan telah tercapai 100% dari pemerhatian kami pada tahun lepas.

walaubagaimana pun pada tahun ini kami telah pun merancang untuk mengadakan dua aktiviti terapi, iaitu terapi renang dan juga terapi bowling. terap bowling akan bermula pada bulan April bertempat di Penang Bowl. Alhamdulillah, kelulusan telah pun diterima dari pihak JPN Pulau Pinang. Oleh yang demikian diharap aktiviti ini berjalan dengan lancar.

Gambar sekitar aktiviti Terapi Renang dijalankan :




0 comments: