Friday, March 5, 2010

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT SEKOLAH



Tanggal 12 Rabiulawal 1431 bersamaan dengan 26 Febuari 2010 Masihi kita telah menyambut Maulidur Rasul. Maka SK Kampong Jawa tidak terlepas untuk mengadakan perarakan untuk sambutan ini, sepanjang 2km jaraknya yang perlu murid-murid berarak. Walaubagaimana pun, kelas pendidikan khas tidak terlepas dengan program sebegini. kami turut mengambil penyertaan untuk perarakan ini. Kesemua murid (beragama islam)perlu memakai baju melayu dan bersongkok. wajah-wajah ceria anak-anak kami terpancar apabila mereka dapat menyertai perarakan ini. Ibu bapa murid juga turut mengambil bahagian dalam perarakan, ini menunjukkan betapa erat kerjasama guru dengan ibu bapa.





Sepanduk yang telah ditempah untuk perarakan ini, sepanduk ini dibawa oleh murid pendidikan khas Kamal Hakimi dan juga Mohamad Syafiq





Semasa perarakan, semangat yang ditunjukan oleh murid pendidikan khas amatlah menggalakan dan membanggakan walaupun hanya 'segelintir' sahaja murid kami tetapi semangat jitu yang membuatkan kami sebagai guru berasa bangga.





Setelah penat berjalan, kesian mereka..masing-masing lenguh kaki ke ni..

sekejap lagi kita makan ye.












Setelah tamat perarakan, m
urid diberi penerangan mengenai perandingan menulis dan mewarnakan tulisan khat oleh Cikgu Khairul, pertandingan ini berdasarkan kepada sepanduk yang telah lihat oleh murid-murid.

hasil kerja murid yang di pilih sebagai pemenang, sangat cantik dan kreatif.




Para pemenang pertandingan disampaikan hadiah oleh cikgu Ku Azman yang diiringi oleh cikgu Azlina....

Diharap program seperti ini akan dapat diteruskan lagi pada masa akan datang dan memberi peluang kepada anak-anak khas..sekian,..

0 comments: