Monday, April 11, 2011

Bermulanya Aktiviti Terapi







Assalamualaikum,

Alhamdulillah bertemu lagi kita diruangan anak-anak khas ini, terima kasih yang tak terhingga kepada kalian yang menyokong blog ini, yang selalu mengunjungi blog kami. Dari kesempatan ini kami bebesar hati setelah mengetahui bahawa banyak pengunjung menjadikan blog kami ini sebagai sumber ilmu, diharap dengan adanya maklumat yang diberikan ini, ia akan menjadi pendorong kepada anda terutama kepada guru pendidikan khas untuk lebih berdaya saing serta memajukan pendidikan khas ini dimata dunia.

Pada bulan April ini, kami warga pendidikan khas SK Kg Jawa telah pun melancarkan aktiviti terapi kepada anak murid kami, aktiviti terapi yang akan dilaksanakan adalah terapi bowling dan juga terapi renang. Memandangkan pihak ibu bapa amat mengalu-alukan aktiviti ini, jadi kami telah pun menyenaraikan semua murid untuk menyertainya. Bagi terapi bowling kami akan melaksanakanya sebanyak 5 sesi manakala bagi terapi renang pula sebanyak 6 sesi. Aktiviti yang dirancangkan ini diharap akan berjalan dengan lancar serta mendidik murid-murid kami agar lebih berdikari serta bersosial dengan persekitaran luar.

Dengan adanya guru-guru serta PPM yang berbakat serta bertanggungjawab, maka aktiviti ini akan lebih menarik serta lebih bermotivasi untuk anak-anak khas. Diharap aktiviti ini akan lebih bermanfaat kepada anak-anak khas amnya.

sekian, wassalam..

0 comments: